Munca de acasă a devenit din ce în ce mai obișnuită, lucru firesc având în vedere rapida tehnologizare a programelor de lucru și viteza de internet din locuințele noastre. Mulți au decis să renunțe să se mai prezinte la birou și să-și amenajeze acasă propriul spațiu în care să-și desfășoare activitatea. Dacă te numeri printre ei, am alcătuit o listă de sfaturi care să te ajute să înțelegi mai bine toate aspectele de care trebuie să ții cont.
Iată 3 sfaturi de luat în considerare înainte de a-ți amenaja biroul acasă:
1. Planifică atent spațiul și organizarea
Pentru început, trebuie să te ocupi de organizare. Alege un spațiu luminos, cu multă lumină naturală care să vină din față sau din lateral spre birou. Acest aspect te va ajuta să te concentrezi mai bine și să fii mai productiv. Apoi, fă o listă cu toate lucrurile de care ai nevoie, precum o imprimantă, un monitor, un scanner și eventual un spațiu de depozitat dosare dacă este cazul. Găsește o metodă prin care să nu aglomerezi camera respectivă, astfel încât întregul spațiu să pară aerisit și să nu existe senzația de sufocare.
2. Atenție la electricitate
Un alt aspect foarte important de care să ții cont este gestionarea electricității. Dacă ai multe dispozitive care consumă electricitate în același timp, este important să achiziționezi un stabilizator de tensiune. Descoperă gama de stabilizatoare de tensiune de la Dioda și alege-l pe cel potrivit nevoilor tale. Un astfel de dispozitiv are rolul de a te proteja de eventuale scurtcircuite și îți oferă o protejare a echipamentelor aflate în rețea în cazul unei pene de curent. În acest mod te vei putea concentra liniștit la munca pe care o faci, indiferent de posibilele probleme cu electricitatea.
3. Stabilește o rutină și separă-ți viața personală de cea profesională
Odată ce ai stabilit chestiunile de organizare și siguranță, este timpul să te gândești la programul tău de muncă. Fiind acasă ai putea fi distras de multe ori să procrastinezi sau să faci treabă prin casă, însă odată amenajat spațiul tău de lucru va fi nevoie să-ți stabilești o rutină acolo. Un lucru extrem de important este să știi cum să-ți deosebești viața profesională de cea personală, impediment cu care se confruntă mulți dintre cei care lucrează de acasă. Stabilește-ți un program de muncă fix, iar chiar dacă mai iei pauze, ai grijă ca acestea să fie bine gândite astfel încât să te avantajeze și din punct de vedere profesional.
Toate acestea fiind spuse, amenajarea unui birou în interiorul propriei locuințe poate veni cu numeroase avantaje atât personale, cât și profesionale. Cu toate acestea, este nevoie să te asiguri înainte de a începe lucrările că ai destul spațiu pentru a-ți crea un mediu plăcut de lucru, că ești protejat de eventualele scurtcircuite sau pene de curent și să stabilești o rutină prin care să-ți separi munca de spațiul familial.
Sursă foto: pexels.com