Multe persoane care caută zilnic pe Internet informații despre diferite servicii și produse de care sunt interesate, probabil aleg acest mod de informare pentru că adesea poate fi foarte comod și rapid, însă motivele pot fi mult mai numeroase.
Deoarece de multe ori succesul unei afaceri poate depinde substanțial de prezența acesteia în mediul online, mulți antreprenori aleg să investească sume semnificative în promovarea online a afacerilor lor. Pe de altă parte, există mulți proprietari de afaceri care nu-și permit să investească deloc în promovarea online, iar o parte dintre aceștia probabil se întrebă dacă chiar este important ca afacerea lor să dețină un site de prezentare, având in vedere că nu au un buget care să le permită promovarea acestuia.
Deținerea unui site de prezentare poate ajuta considerabil la dezvoltarea unei afacerii, iar dacă acesta va beneficia și de o promovare eficientă, impactul poate fi substanțial. Unii antreprenori poate se gândesc că un site de prezentare le-ar aduce beneficii doar dacă ar investii sume însemnate pentru promovarea acestuia, însă lucrurile nu stau chiar așa mereu.
Un site poate fi promovat și gratuit, însă, probabil de cele mai multe ori promovarea gratuită va necesita alocarea unui timp pentru implementare și gestionare. Totodată, persoanele care se vor ocupa de promovarea gratuită a unui site trebuie să aibă și anumite aptitudini și cunoștințe despre cum se poate realiza respectiva promovare.
Rețetele social media se numără probabil printre mijloacele preferate de promovare ale persoanelor care doresc să promoveze gratuit un site, poate și datorită numărului mare de utilizatori care le accesează zilnic și a expunerii pe care acestea le au. Distribuirea pe rețelele sociale de conținut relevant și de oferte poate atrage atenția unor potențiali clienți, este importantă și rețeaua socială folosită dar și modul în care este prezentat conținutul. Totodată, interacțiunea activă cu publicul, răspunsurile prompte la întrebări precum și implicarea în conversații pot duce la o consolidare a relației cu potențialii clienți și uneori chiar la distribuirea conținutului de către aceștia. Persoanele care vor să atragă mai mulți utilizatori pe site-ul lor trebuie să țină cont de acest aspect atunci când crează conținutul pentru social media, un exemplu ar fi ca atunci când fac o postare despre un anumit produs sau serviciu, în respectiva postare să includă și un link către site dar și o încurajare ca persoanele să-l acceseze. Chiar dacă nu toate tipurile de reclame pe rețelele sociale sunt gratuite, pentru unele fiind necesară achitarea unor sume în funcție de diferite criterii, totuși există multe modalități prin care se poate promova un site pe social media fără a cheltui bani.
O bună metodă de promovare a unui site poate fi optimizarea SEO a acestuia, care poate fi facută și gratuit, însă adesea necesită alocarea unui timp foarte mare pentru întelege și aplica principiile și practicile SEO adecvate. De multe ori, un site bine optimizat SEO poate ajunge în timp să fie găsit în rezultatele interogărilor utilizatorilor în motoarele de căutare, atunci când aceștia caută cuvinte sau expresii cheie relevante pentru site-ul respectiv, însă este important de menționat că poate dura destul de mult până când rezultatele SEO vor putea fi vizibile, poate mai ales pentru că succesul în SEO depinde de o varietate de factori, iar mulți dintre aceștia pot fi într-o continuă dinamică.
Alegerea metodelor de promovare pentru un site trebuie să se facă după o analiză amănunțită, deoarece nu toate metodele pot aduce rezultatele dorite, iar strategia de promovare ar trebui să fie adaptată atât la specificul businessului, a publicului țintă dar și a obiectivelor stabilite.
Un site de prezentare poate fi promovat și gratuit, iar in zilele noastre metodele de promovare gratuite sunt destul de variate și accesibile, însă pot fi situații în care timpul alocat pentru promovarea gratuită să fie destul de mare și rezultatele să întârzie să apară din diferite considerente, iar atunci este important să se evalueze eficiența promovării gratuite si poate chiar să se ia serios în considerare alte opțiuni de promovare, inclusiv cele plătite, și nu în ultimul rând consolidarea aptitudinilor de marketing online sau apelarea la serviciile unor specialiști în promovare online.