Cat de bine renteaza o afacere de inchirieri auto?

Cat de bine renteaza o afacere de inchirieri auto?

O afacere din domeniul de inchirieri auto poate fi considerata fara doar si poate un venit pasiv. Masina este livrata catre client, acest o conduce, iar la sfarsitul inchirierii compania va primi o suma de bani. Termenul de livrare si de ridicare al masinii insumeaza in total doua ore. Astfel, este nevoie de o munca de doua ore, pentru a incasa bani pe autovehiculul inchiriatt. Chiar daca este un venit pasiv, sunt implicate anumite costuri. Pe langa cheltuielile de achizitie al autovehiculelor, vor mai fi costurile variabile. Vom vedea mai departe, daca renteaza afacerea de rent a car in fata acestor costuri.

Nu ne vom lua ca reper in acest articol anul 2020, pentru ca a fost un an dezastruos pentru marea majoritate din business-uri. Vom face referire la anii precedenti si vom vedea cat de profitabil este serviciul de inchirieri masini. Asa ca, sa nu mai pierdem timpul si sa vedem…

Cat de mult renteaza o afacere de inchirieri masini?

Nu stim mai exact carui grup de persoane ii este destinat acest articol. Poate fi util persoanelor, care doresc sa isi inceapa o afacere de inchirieri auto. De asemeni, sunt anumite informatii pe care firmele de rent a car le pot folosi pentru administrarea business-ului lor. Ideea este in felul urmator: Piata de rent a car din intreaga lumea valoreaza 84 de miliarde de dolari. Din toata aceasta suma, 80 de milioane au fost facuti in anul 2019 pe teritoriul Romaniei. In serviciul de rent a car din orasele Bucuresti si Otopeni se produc anual in acest domeniu, putin peste 40 de milioane de dolari.

Este serviciul de rent a car o afacere profitabila?

Analizand cifrele anterioare, veti spune ca este o piata destul de rentabila. Cu toate acestea, trebuie analizat contextul cheltuielilor, atunci cand ne dorim sa aflam profitabilitatea unui produs sau serviciu. Multi am facut aceasta greseala. Ne ducem intr-un restaurant sau intr-un club. Si, dintr-o data ne apuca calculul economic, pentru a vedea ce fel de profit poate sa aiba acea afacere.

Marea problema este ca nu stim toate informatiile. Nu cunoastem salarii, nu stim cat este valoarea chiriei pe care antreprenorul o plateste. De asemeni, nu avem informatii despre cheltuielile pe care le-a avut persoana, pentru a dezvolta acea afacere.

Pe piata de rent a car sunt cheltuieli, care pot fi mai putin sesizate

Imaginati-va in felul urmator: O masina este achizitionata de compania de rent a car. De aici pleaca un cost fix. Pe langa costul de achizitie al masinii, mai sunt: imprimanta, decoratiunea biroului de inchirieri, soft-ul si site-ul de rent. Toate acestea sunt cheltuielile fixe. Pe langa ele, mai sunt si costurile variabile: salariile angajatilor, spalatoria, chiria pentru spatiul de depozitare. 

Pentru a intelege mai bine tot acest fenomen, ne vom lega de un mic exemplu.

Cum functioneaza o companie de rent a car?

Sa spunem ca dumneavoastra aveti o companie de inchirieri auto cu flota in orasul Otopeni. Aici, aveti 20 de masini care pot fi inchiriate catre clientii dumneavoastra. Ca sa fie totul mai simplu, sa ne imaginam ca toate masinile sunt la fel si pot fi inchiriate la 25 de euro pe zi. Fiecare autovehicul a fost achizitionat cu 10000 de euro. Deci, costurile dumneavoastra fixe pentru achizitia autovehiculelor insumeaza 200000 de euro. Pe langa aceste cheltuieli, veti mai avea ca si cheltuieli fixe, elementele mentionate de noi anterior. In total acestea vor ajunge la suma de 220000 de euro.

Care este valoarea cheltuililor variabile pentru o companie de inchirieri auto?

Salariile agentilor de inchireri masini din orasul Bucuresti este de 1300 de euro cu tot cu taxe. Doua persoane pot manageria o flota de 20 de masini, cu o rata de ocupare de 22 de zile pe luna. Spalatoria va costa 6 euro pentru fiecare livrare in parte. In general, media este 4 livrari la cele 22 de zile de inchiriere. Chiria pentru un teren de 600 de metri patrati va fi de cel putin 1000 de euro. Desigur, se poate accesa si o chirie mult mai ieftina in locuri mai indepartate de aeroport. Dar, scopul este sa fii cat mai aproape de client.

Desigur, era sa uitam: partea de promovare.

Cat costa promovarea pentru o companie de inchirieri auto?

Aici, variaza tot timpul. Sunt firme de rent a car cu bugete de promovare de 50000 de euro pe luna si sunt firme care se promoveaza si cu o mie. Conteaza foarte mult ce fel de istoric a avut in trecut firma respectiva. De asemeni, este foarte important daca a facut Optimizare Seo si pe ce canale de marketing online se promoveaza. Pentru a calcula cat mai exact costurile de promovare, va fi de baza sa se stie care este brand awarness-ul companiei.

Cu toate acestea, pentru exemplul nostru anterior, avem o cheltuiala de 1200 de euro pe luna. Acum ca avem toate aceste informatii, sa facem calculul si sa vedem cat de mult renteaza un asemenea business.

Calculul efectuat pentru a afla rentabilitatea unei companii de rent a car

Vom analiza mai departe fiecare incasare si fiecare cheltuiala in parte, pentru a afla rentabilitatea acestui business. Am spus mai sus, ca masina se inchiriaza cu 25 de euro pe zi si ca avem o rata de ocupare de 22 de zile pe luna. Tot la fel, am mentionat ca avem 20 de autovehicule in flota proprie firmei de inchirieri. Astfel, firma va produce un venit de 11000 de euro lunar. Din aceasta suma, vom scadea mai departe cheltuielile variabile.

Cat vor insuma cheltuielile variabile pentru o companie de rent a car?

Analizam cheltuielile variabile doar pe baza exemplului nostru anterior. Promovarea va costa 1200 de euro, salariile vor fi de 2600 de euro, iar chiria va fi de 1000 de euro. Cele 4 spalari pe luna vor costa pentru toate autovehiculele 480 de euro lunar. In total, acestea vor fi de 5280 de euro pe fiecare luna in parte. Astfel, vom ramane cu suma de 5720 de euro. Din aceasta, taxele vor fi 720 de euro pe luna.

Deci, suma ramasa dupa o luna intreaga va fi de 5000 de euro. Nu va entuziasmati foarte mult! Vom vedea mai departe in cat timp se acopera investitia pentru o asemenea afacere.

In cat timp se acopera investitia pentru o afacere de rent a car?

Am spus la inceputul articolului ca investitia initiala pentru un asemenea business este 220000 de euro. Profitul este de 5000 de euro pe luna. Intr-un an, din aceasta afacere de rent a car, se va obtine un profit de 60000 de euro. Practic, in aproape patru ani, dumneavoastra ati acoperit toata investitia. La fel procesul continua! Cele 20 de autovehicule, vor avea valoarea pe piata de 5000 de euro. Ele vor trebui vandute, pentru ca nu vor mai fi la fel de fiabile pentru serviciul de inchirieri auto.

Cele 20 de masini vandute vor aduce o incasare de 100000 de euro. Astfel, la sfarsitul celor patru ani veti obtine suma de 340000 de euro, cu o investitie de 220000.

Firma de inchirieri auto este o afacere care renteaza!

Spre deosebire de alte modalitati de afaceri care au la baza un venit pasiv, o companie de rent a car are rentabilitate mult mai mare. Spre exemplu, investitia dintr-un hotel este recuparata dupa 10 sau 15 ani de activitate.

Acesta a fost articolul nostru. Ati vazut de aceasta data cat de bine renteaza o afacere de inchirieri auto. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit!