Traim intr-o era digitala. Fie ca dorim sa recunoastem sau nu, ne petrecem o mare parte din timp pe platformele online. Majoritatea persoanelor detin cel putin un cont de social media. Astfel, este mai usor sa comunicam, sa fim la curent cu ultimele tendinte si sa impartasim mici fragmente din vietile noastre.
Totodata, din cauza influentei pe care mediul online a ajuns sa o aiba, multe firme au constatat ca promovarea serviciilor sau a produselor lor pe platformele sociale este cea mai eficienta. Apelarea la o agentie de marketing este pasul care a adus succesul multor afaceri.
In cele ce urmeaza, vom urmari ce inseamna defapt marketingul digital si cum actioneaza acesta. Vom enumera serviciile, dar si beneficiile pe care acestea le pot aduce.
Importanta social media in marketingul modern
Dupa cum am amintit, platformele de social media sunt prezente in vietile fiecaruia. Aplicatii precum Facebook, Instagram, TikTok au ajuns sa fie instalate si folosite de milioane de oameni.
De aceea, multe companii au remarcat oportunitatea uriasa de a-si promova afacerea prin intermediul acestor retele sociale. Iata cateva dintre beneficiile de care o agentie social media te poate ajuta sa ai parte:
- Acces la o audienta globala
- Trafic si conversii rapide
- Cresterea loialitatii clientilor
- Parteneriate si colaborari
Vrei sa profiti si tu de aceste avantaje? Ia legatura cu o agentie pay per click. Specialistii marketing te vor ajuta sa iti creezi un cont de social media sau sa il optimizezi pe cel pe care deja il ai. Vor realiza o strategie, vor creea continutul si vor monitoriza procesul. Astfel, vei putea observa rezultate atat la nivelul vanzarilor, cat si la nivelul satisfactiei clientilor.
Platforme de social media populare
Exista o varietate de platforme social media. Fiecare are caracterisitic si avantaje diferite in ceea ce priveste marketingul digital.
In urma identificarii publicului tinta, expertii in marketing vor determina platforma cea mai potrivita pentru promovarea afacerii tale. Acestia vor putea alege dintre:
- Youtube
- Google My Business
Fiecare generatie utilizeaza platforme de socializare diferite. Spre exemplu, daca afacerea ta este destinata tinerilor, vei evita promovare pe retele precum Facebook si te vei indrepta spre Instagram sau TikTok.
Servicii puse la dispozitie
Procesul de promovare pe retelele sociale include mai multe aspecte. Exista cate un serviciu pentru fiecare. Scopul este atat crearea imaginii afacerii tale, cat si sporirea vizibilitatii, angajamentului si a vanzarilor.
In continuare, vom explora o parte din serviciile pe care agentiile de marketing digital ti le pun la dispozitie.
Serviciu | Ce implica? |
Contentwriting | Creare texte pentru articole de blog |
Web Design | Creare de site-uri care arata bine si au o fundatie puternica |
E-mail marketing | Crearea infrastructurii de emailing si continutul acestora |
Branding | Construirea identitatii vizuale |
In functie de nevoile afacerii tale, agentii marketing iti vor indica ce fel de serviciu trebuie aplicat pentru a observa rezultate. Chiar daca anumite servicii ti se pot parea banale si consideri ca te-ai descurca si fara ele, acestea pot produce un impact urias.
Intreprinderea ta va capata o imagine si totodata, o personalitate. Clientii se vor simti implicati si se vor atasa de brandul pe care l-ai creat.
Sfaturi si sugestii
Daca ai constatat ca business-ul tau are nevoie sa fie promovat in online, insa nu stii cum sa actionezi, noi vom incerca sa-ti oferim cateva sfaturi.
Inainte de a lua decizia de a apela la o agentie de marketing, stabileste-ti clar obiectivele. Fie ca doresti cresterea vizibilitatii sau cea a vanzarilor, scopurile trebuie bine setate. Acestea iti vor ghida startegia si evaluarea performantei.
Cauta agentii sau specialisti cu experienta. Informeaza-te si analizeaza feedback-ul lasat de clientii companiei inainte de a apela la acestia. Ei ar trebui sa aiba o misiune bine stabilita, viziune clara si valori precum:
- Excelenta
- Dezvoltare
- Responsabilitate
Stabileste un buget pentru serviciile de social media marketing. Discuta modul in care vor fi cheltuite resursele. Astfel, te vei putea asigura ca banii pe care ii investesti merg acolo unde este nevoie de imbunatatire.
Tragem in final concluzia ca social media poate reprezenta un instrument esential pentru un business. Este intermediul prin care informatia poate ajunge la milioane de oameni, scutindu-ne de printarea de flyere sau de alte metode traditionale de promovare. Marketingul pe retelele de socializare poate reprezenta declansatorul succesului afacerii tale.