sâm. feb. 24th, 2024

Indiferent ca sistemul Webasto vine inca din dotarea standard a autovehiculului sau trebuie achitat ca extraoptiune.

Odata cu anotimpul rece intervine disconfortul generat de temperatura scazuta a autovehiculului in momentul accesarii acestuia, frigul de afara spunandu-si, din pacate, cuvantul.

Acest impediment poate fi depasit cu ajutorul sistemului de incalzire auxiliara „webasto”, regasit in dotarea unui numar din ce in ce mai mare de autovehicule.

Indiferent ca sistemul Webasto vine inca din dotarea standard a autovehiculului sau trebuie achitat ca extraoptiune, masinile de generatie noua il au in lista de facilitati auto. Daca autoturismul este mai vechi, exista posibilitatea dotarii acestuia cu sistemul de incalzire auxiliara in atelierele auto.

Recunoscut la nivel national sub denumirea de „sirocou”, acesta reprezinta o inventie de mare utilitate in ceea ce priveste confortul in autoturism pe perioada sezonului rece.

Dintre producatorii unor astfel de sisteme de incalzire enumeram Webasto, Aitronic, Eberspacher etc. , primul dintre ele remarcandu-se prin faptul ca a iesit pentru prima data pe piata cu o astfel de inventie.

Webasto este brand nemtesc, aparut in anul 1901, fiind firma care detine monopolul in ceea ce priveste incalzirea auxiliara in domeniul auto. Sistemul initial de incalzire a aparut in anul 1955, fiind dedicat numai autobuzelor, in 5 ani acesta devenind compatibil si cu autoturismele.

Principiul de functionare al sistemului webasto auto

Sistemul auxiliar de incalzire, indiferent ca este stationar sau automat, este destinat cresterii rapide a temperaturii motorului si lichidului de racire, in vederea obtinerii aerului cald in interiorul masinii (in aproximativ 5 minute).

Avantajul acestor sisteme termice auto il reprezinta digitalizarea, ele fiind actionate prin telecomanda, indiferent de faptul ca motorul nu functioneaza la momentul comenzii.

La baza functionarii sistemului sta combustibilul masinii, indiferent de tipul acestuia. Acesta este aspirat cu ajutorul unei pompe si suflat la nivelul unei bujii incandescente, care va realiza aprinderea carburantului. 

Prin urmare, sistemul utilizeaza carburantul autoturismului in vederea aprinderii flacarii intr-o carcasa. In afara carcasei se regaseste, in sistem inchis, antigelul care circula prin motor, cu ajutorul unei pompe. Odata incalzit, antigelul ajunge la nivelul radiatorului aerotermei, astfel incalzindu-se atmosfera din masina.

Este recomandabila montarea sistemului Webasto?

Sistemul Webasto este recomandabil in conditiile in care conducatorul auto traieste intr-o zona rece, cum ar fi o zona de munte, cu ierni lungi si grele. Sistemul usureaza munca soferului in ceea ce priveste deszapezirea unei masini ale carei geamuri si capota se afla sub un strat serios de zapada; Webasto poate fi initializat cu un sfert de ora inainte de a ajunge la masina, interiorul acesteia devenind incalzindu-se, stratul de zapada incepand sa se inmoaie, putand fi usor inlaturat. 

Sistemul salveaza motorul de efort suplimentar (uzarea semnificativa a motorului se face la momentul pornirii acestuia la rece, ungerea creand probleme); sistemul auxiliar creste valorile termice ale motorului si antigelului, pornirea nemaifacandu-se la rece, motorul fiind deja cald.

Riscurile Webasto pentru autovehicul

Riscurile tehnice sunt zero, sistemele fiind create dupa ultimele tehnologii in vigoare. Putem vorbi despre riscuri de scadere a fiabilitatii si nefunctionare corespunzatoare daca nu se realizeaza mentenanta sistemului de incalzire (pompa de recirculare a antigelului poate ceda, la fel si bujia incandescenta).

Consumul de carburant al autovehiculului cu Webasto in dotare

Autovehiculul cu Webasto nu consuma o cantitate mult mai mare de combustibil. Vorbim aici de aproximativ 0,1 sau 0,2 l. de carburant in fiecare zi, respectiv pana la 1 leu cheltuit in fiecare dimineata friguroasa in care sistemul este utilizat.

Montarea ulterioara a Webasto pe autoturismele neprevazute cu sistemul in dotarea standard 

Montarea sistemul Webasto este posibila chiar daca masina nu este prevazuta din fabrica cu acesta. 

Recomandarea noastra este de a realiza acest montaj la un atelier specializat.

Costurile la care se ridica un astfel de sistem auxiliar de incalzire se ridica la cateva mii de euro in conditiile in care vorbim de un sistem nou, respectiv cateva sute de euro daca acesta este la mana a doua. Recomandarea noastra este de a incerca sa achizitionati componenta noua, insa, in conditiile in care costurile exced bugetului dumneavoastra, acordati atentie sporita persoanei de la care achizitionati Webasto. 

Avantaje & dezavantaje Webasto

Dintre avantajele sistemului auxiliar de incalzire putem enumera confortul resimtit de pasagerii autovehiculului dotat cu Webasto, protejarea motorului autoturismului, usurarea muncii conducatorului auto in ceea ce priveste necesitatea deszapezirii geamurilor / capotei, zapada topindu-se usor, scaderea cantitatii de emisii prin pornirea la cald a motorului etc.

Dezavantaje de luat in calcul nu pot fi identificate, siguranta masinii fiind asigurata, ramanand, sa spunem, schimbul unei bujii incandescente disfunctionale la un atelier service, acesta ridicandu-se la maxim 100 ron, motiv pentru care nici acest aspect nu poate fi catalogat ca minus.