Cuvintele cheie sunt o parte a fundatiei pe care se bazeaza orice strategie de optimizare SEO. Chiar daca unele aspecte au ajuns sa fie la fel de importante – auditul SEO, viteza websiteului, strategia de backlinkuri si continut -, cuvintele cheie inca sunt unul dintre primele lucruri de care trebuie sa te ocupi.
Probabil deja stii faptul ca intreg website-ul trebuie optimizat in baza anumitor cuvinte cheie. Fiecare pagina trebuie sa fie optimizata pe un anumit cuvant (sau grup de cuvinte), apoi fiecare articol pe un alt cuvant (sau grup de cuvinte). Procesul de optimizare SEO este unul complicat si anevoios, in functie de numarul de pagini si de domeniul de activitate.
In cele ce urmeaza, vei afla mai multe informatii despre una dintre cele mai importante etape ale procesului de optimizare SEO – keyword research sau gasirea cuvintelor cheie corespunzatoare.
Pasul #1 – Pune la punct o lista de subiecte de baza, relevante pentru domeniul tau
Sa spunem ca vrei sa comercializezi machete/modele de masini. Acesta este subiectul, precum si cuvantul tau cheie principal – machete de masini sau machete auto. Vei folosi acest termen pentru a gasi subiecte relevante, dar importante pentru natura website-ului tau – machete auto personalizate, machete auto de asamblat, machete la scara si asa mai departe.
Dupa, trebuie sa gasesti cuvinte cheie secundare, potrivite pentru fiecare subcategorie a magazinului tau online – machete auto de epoca, machete auto sport, machete din plastic, machete din metal.
Fiecare pagina sau categorie va trebui sa se incadreze intr-o familie de cuvinte cheie. Important este sa nu ai mai multe pagini optimizate pe acelasi cuvant cheie, acesta fiind un aspect negativ care poate dauna strategiei de optimizare SEO.
Pasul #2 – Gaseste cuvinte cheie relevante pentru fiecare subdomeniu/cuvant cheie secundar
In cazul cuvantului cheie machete auto sport, este posibil sa gasesti cuvinte cheie relevante precum cele mai cunoscute machete auto sport, cum asamblezi macheta auto sport X si altele similare. Aceste cuvinte cheie nu trebuie neaparat sa includa si cuvantul cheie primar – macheta auto Nissan Skyline GT-R este considerat un cuvant cheie secundar pentru machete auto sport, automobilul respectiv fiind unul sport.
Astfel, ajungi sa gasesti cuvinte cheie pentru fiecare tip de model de macheta auto pe care o vinzi in magazinul tau. Fiecare pagina va fi optimizata in baza acestor cuvinte cheie, necesitand totodata si continut – acest pas este esential in procesul de optimizare SEO.
Pasul #3 – Ia in calcul intentia de cautare a utilizatorului
Pentru a face keyword research, cel putin ca si incepator, nu ai nevoie de unelte incredibil de scumpe. Pana la urma, te poti pune in locul utilizatorului, nu? Raspunsul este da, deci poti pune la punct o lista de termeni pe care i-ai cauta pentru a gasi produsele pe care le comercializezi.
Daca ai o categorie de machete auto care trebuie asamblate de catre utilizator, poti crea o serie intreaga de articole de blog in jurul procesului de asamblare – cum asamblezi o macheta auto, de ce unelte ai nevoie pentru a asambla o macheta auto, cum ai grija de macheta auto dupa asamblare etc.
Cuvintele cheie gasite online sunt doar primul pas – in unele cazuri, acestea trebuie adaptate sau completate pentru a respecta intentia de cautare a utilizatorului.
Pasul #3 – Google este cel mai bun prieten al tau
Poti gasi cuvinte cheie foarte usor – rezultatele cautarii sunt probabil cel mai bun loc; atat primele rezultate, cat si josul paginii (care iti prezinta o serie de termeni relevanti) pot fi inceputul cautarii de cuvinte cheie.
Apoi, pentru o cautare mai detaliata si care este inceputul perfect pentru o strategie de optimizare SEO, poti apela la Google Keyword Planner – unealta oferita de Google. Este extrem de intuitiva si iti ofera rezultate clare, usor de inteles.
Daca ai trecut totusi de pasul cautarii de cuvinte cheie si vrei sa-ti duci afacerea la urmatorul nivel, specialistii The Markers iti sunt alaturi. Cu peste 10 ani de experienta in marketing digital, agentia The Markers iti ofera cel mai important lucru de pe piata – performanta si eficienta din toate punctele de vedere!