vin. ian. 24th, 2025
Începeți cu Google AdsÎncepeți cu Google Ads

Din 2018 Google Adwords a devenit Google Ads. Prin Google Ads poţi crea campanii pe baza modelului PPC, Pay-Per-Click. Când utilizatorul caută pe motorul de căutare folosind un cuvânt cheie apar rezultatele în SERP, rezultate care includ şi o reclamă plătită care este targetată în funcţie de cuvintele cheie folosite. Oamenii din marketing pot să targeteze cuvinte cheie specifice pe Google şi să aibă oferte/licitaţii pe cuvintele cheie, intrând în competiţie directă cu alte cuvinte cheie targetate. Aceste oferte sunt reprezentate de sumele maxime pe care eşti dispus să le plăteşti pentru o reclamă pe Google.

Cum poți face o campanie Google Ads ca începător?

Acum că eşti deja familiarizat cu modul în care funcţionează în mare Google Ads să vedem cum poţi porni de la zero o campanie Google Ads dacă eşti începător.

Prima dată îţi creezi contul Google Ads, dacă nu îl ai deja. Mergi la ads.google.com şi dai click pe Get Started. Îţi setezi contul în funcţie de îndrumările Google, după care ai de setat o campanie Smart. Nu alege Main advertising goal şi mergi mai departe dând click pe opţiunea Switch to expert mode.

Apoi urmează un pas foarte important: alegerea tipului campaniei. Trebuie să te gândeşti la Google Ads ca la o bucătărie. Nu vrei să faci un fel de mâncare cu de toate, vrei feluri de mâncare separate, fiecare gatite în funcţie de nişte reguli clare. Ce tipuri de campanie ai la dispoziţie? Search, Display, Videol, Shopping, App, Discovery, Local, Performance Max. Întâi alegi obiectivul, după care Google Ads afişează cele mai bune campanii pentru tine. Este bine să combine campaniile ca să îţi atingi mai uşor obiectivele setate.

Setarea campaniei Google Ads este foarte simplă mai departe. Aici este vorba doar de setări generale, numele campaniei, reţea, parteneri Google, subsidiari deţinuţi de Google, unde apar reclamele tale. Te gândeşti şi la o programare a reclamelor Google Ads, pentru campania ta. Click pe Show more settings, alegi dată de început şi de final pentru campanie-grijă mare la locul de unde este publicul ţintă, setează zonele şi fusul orar în funcţie de ţările de unde vin clienţii, utilizatorii.

Atenție asupra bugetului zilnic!

Specifică locaţia şi limba, alege în funcţie de publicul ţintă, calculează mai departe bugetul zilnic. Bugetul zilnic se stabileşte în funcţie de cuvintele cheie targetate, este nevoie de ceva research pe ele, la o privire aruncată şi pe Google Ads Benchmarks pentru industria respectivă ca să anticipezi CPC şi CPA. Numărul se împarte la 30.4 şi ai bugetul zilnic.

Alege cu atenţie „strategia de licitare” (bid strategy). Sunt trei moduri în care poţi cheltui bugetul în Google Ads. Selectezi Or, select a bid strategy directly (not recommended). De acolo selectezi Manual bidding, ai CPC maxim per cuvinte cheie, Automated bidding, Google determina CPC-ul maxim.

Setarea cuvintelor cheie ale campaniei Google Ads este altă etapă foarte importantă. Aici ai opţiunea Ad group name, pentru organizarea campaniei tale, alege nume tematice pentru grupuri, Default bid, dacă ai Manual bidding deja setat setezi CPC maxim bid individual pe măsură ce adaugi cuvinte cheie în grupuri.

Match Types, indici ce Match Type vrei, ce variaţii ale cuvintelor cheie ai în vedere pentru reclame (e de preferat să alegi Broad Match, apar reclame la orice fel de căutări ce au legătură cu ale tale cuvinte cheie, Phrase Match, doar dacă ce se caută include şi cuvântul cheie ca sens, Exact Match, afişezi reclame doar dacă se cauta fix acel cuvânt cheie. Se elimină cuvintele cheie negative, cuvintele cheie pentru care nu vor apărea reclamele.

Crearea propriu-zisă a reclamelor

Urmează şi crearea reclamelor, incluzi şi CTA-uri, încearcă să fii creativ, să nu exagerezi cu ele. Ad Extensions trebuie setate, adăugate, linii de informaţie adiţionale care îmbunătăţesc CTR-ul şi scot în evidenţă reclamele. Mergi la Extensions din coloana partea stângă, după care eşti îndrumat de Google Ads.

Se mai setează targeting-ul şi extras-urile, cât vrei să plăteşti pentru click-uri ce vin de pe alte dispozitive diferite, scoţi dispozitive, te concentrezi pe altele, este alegerea ta. Landing page-urile vor fi setate şi configurate şi ele, vei avea şi CTA-uri, vei vrea coerenţă la nivelul lor. Şi cam asta este tot. Campania ta Google Ads poate fi demarată şi îşi produce efectele.