vin. iun. 21st, 2024

Liderii din lumea business-ului cunosc foarte bine faptul ca o crestere constanta, liniara, a unei afaceri este aproape imposibil de obtinut. Indiferent de produsul sau serviciul oferit, cererea publicului va diferi in timp, in functie de o infinitate de factori imposibil de prevazut. Afaceristii de succes stiu, insa, cum sa isi adapteze rapid si eficient business-ul la cerintele pietei, oricat de cat de multe schimbari ar implica acest proces.

Necesitatea imperioasa de a deschide ochii si mintea catre glasul timpurilor in care traiesti nu este specifica exclusiv intreprinderilor de mari dimensiuni, ba, din contra, este cu atat mai importanta pentru afacerile mici si mijlocii. Fie ca abia ai intrat in jungla afacerilor, ori ca, din contra, ai ajuns deja la un nivel inalt, trebuie sa stii sa te orientezi rapid si sa actionezi pe masura.

Afla, din cele ce urmeaza, 3 idei care sa te ajute la mentinerea afacerii tale ancorate in prezent si gata sa tina piept competitiei:

  1. Angajeaza un psiholog sau un antropolog

Societatea contemporana este incercata zilnic de evenimente care o schimba intr-un fel sau altul. Secolul 21 este supranumit si cel al vitezei, si nu fara motiv. Intr-o lume caracterizata de schimbare, primul pas pentru a intelege directia in care se indreapta dorintele publicului tau tinta este angajarea unui specialist al mintii umane pentru a stabili care sunt cele mai eficiente canale de comunicare cu cei carora te adresezi. Antropologia de business a inceput sa fie cu adevarat pusa in valoare in trecutul recent. Fii cu un pas inaintea competitorilor si creste-ti afacerea prin incadrarea acesteia cat mai naturala in contextul socio-cultural al mediului in care tintesti sa se dezvolte.

  1. Colaboreaza cu un OIREP

Un alt domeniu care prinde din ce in ce mai multa amploare in ultimul deceniu este cel al ecologiei. Legislatiile din lumea intreaga incearca sa limiteze cat de tare cu putinta impactul negativ pe care dezvoltarea industriala il poate avea asupra mediului inconjurator, dar, in ciuda tuturor eforturilor, Pamantul continua sa se degradeze intr-un ritm alarmant. Acesta este cel mai bun semnal care iti confirma ca decizia de a colabora cu o organizatie care implementeaza raspunderea extinsa a producatorului (OIREP) iti va aduce numai avantaje. In cazul in care iti doresti sa vezi despre ce este vorba, arunca o privire peste povestea echipei Ecosynergy.ro, care este gata sa te scape de orice grija legata de legislatia de mediu si de aportul negativ al afacerii tale asupra planetei.

  1. Construieste-ti o echipa de marketing indrazneata si creativa

Departamentul de marketing al companiei tale trebuie sa fie format dintr-un grup de oameni cat mai diversi si creativi cu putinta. O strategie de marketing indrazneata si curajoasa, dar nu lipsita de limite, va creste popularitatea produselor si serviciilor puse la dispozitie de tine si de angajatii tai publicului larg. Cauta sa formezi echipa de marketing si publicitate din persoane cat mai diferite, dar capabile sa colaboreze pentru atingerea unui scop comun.

Asadar, nu uita niciodata ca o afacere presupune mult mai mult decat o investitie si un profit. Ramai orientat si retine: o parte din reteta succesului este, fara indoiala, capacitatea de a gandi inovator.

Sursa foto: Unsplash.com