Cum sa gestionezi riscurile in proiectele din domeniul constructiilor.

Cum sa gestionezi riscurile in proiectele din domeniul constructiilor.

Proiectele in domeniul constructiilor sunt pline de riscuri. Inca de la inceputul proiectului programul si bugetul pot fi afectate de problemele care apar, un astfel de exemplu este estimarea gresita si elementele neprevazute ale lucrarii.

Proiectele in domeniul constructiilor sunt pline de riscuri. Inca de la inceputul proiectului programul si bugetul pot fi afectate de problemele care apar, un astfel de exemplu este estimarea gresita si elementele neprevazute ale lucrarii. A intelege cat mai bine care pot fi aceste probleme si a avea un plan de urgenta adecvat poate reprezenta diferenta dintre succes si esec.

In continuare vom vorbi despre cateva modalitati de a gestiona riscul in proiectul dumneavoastra: 

Creati un registru de risc

Registrele de risc sunt in esenta o lista de elemente care ar putea merge prost, elemente neprevazute sau elemente care ar putea afecta proiectul. Aceste registre pot fi folosite pentru urmarirea problemelor de-a lungul proiectului si pentru a pune accent suplimentar pe acele activitati pentru a va asigura ca nu vor avea impact suplimentar in proiect.

Un registru de risc poate contine urmatoarele:

  • Element de risc
  • Impact asupra proiectului
  • Metoda de atenuare
  • Probabilitate de aparitie

Gestioneaza-ti orarul si indentifica lucrurile care pot fi optimizate

Un lucru esential este sa va gestionati orarul. Este esential sa cunosti care lucrari sunt critice si care pot fi mutate pe mai tarziu si prin urmare sa iti optimizezi programul si sa ai spatiu de flexibilitate. 

Timpul tau si al echipei tale este limitat, atunci cand lucrurile se complica este important sa stii care lucruri sunt critice si sa incerci sa petreci timp completand aceste lucrari in defavoarea lucrarilor care nu sunt critice.

Acoperiti-va costurile

Indiferent de pozitia pe care o aveti, antreprenor, meserias, subcontractor sau client, este important sa puneti bani deoaparte pentru zile negre. Cu registru de risc stabilit, puteti atribui valori fiecarei lucrari si puteti rezerva bani in cadrul estimarii pentru a face fata problemelor neprevazute.

Nu iti pierde calmul

Este important sa ne amintim ca orice s-ar intampla viata va continua. Gestionarea unei probleme la locul de munca necesita limpezime si calm, trebuie sa ne folosim logica pentru a rezolva problema. 

Cand intampini o problema cauta un meserias specializat in domeniu si discuta subiectul pentru a ajunge la o solutie, intotdeauna va fi cineva mai specializat decat tine in domeniu.

In concluzie, managementul de risc a proiectelor din constructii este foarte dificil, exista multe metode prin care aceste poate fi rezolvat. Mai sus am prezentat doar cateva idei pe care le puteti implementa in firma dumneavoastra pentru a ajuta la reducrea probabilitatii ca riscurile sa va afecteze proiectul.