Dum. apr. 14th, 2024

Gestionarea unei afaceri de la distanță este tot mai importantă într-o lume globalizată și interconectată. Lucrul remote a ajuns să fie o normalitate pentru multă lume, mai ales acum, în perioada postpandemie. Totuși, poate fi provocator să faci față tuturor taskurilor zilnice sau să menții o comunicare bună cu echipa aflată la depărtare. Din fericire, există numeroase tehnologii și strategii care te pot ajuta să fii eficient tot timpul. Iată câteva idei comode care îți pot fi de folos:

1. Utilizează aplicații mobile

Pentru administrarea cu succes a businessului de la distanță este important să implementezi aplicații care să reducă erorile umane și să te scape de grijile cauzate de apariția neașteptată a greșelilor. Soluția ERP mobil Pluriva îți permite să urmărești și să gestionezi resursele, procesele și informațiile afacerii în timp real, direct de pe dispozitivul tău mobil.

Cu ajutorul unei astfel de soluții mobile, care se integrează cu modulele sistemului ERP, îți eficientizezi procesele de business, te bucuri de mobilitate și câștigi timp prețios. În plus, ai acces permanent la rapoarte și analize, oriunde te-ai afla.

2. Găzduiește întâlniri virtuale

Selectează un loc virtual potrivit în care angajații să se reunească și să comunice ușor. Există o mulțime de platforme unde poți organiza întâlniri regulate prin videoconferințe precum Zoom, Google Meet sau Skype. Acestea îți permit să menții legătura cu echipa, să discutați progresele și să soluționați problemele care apar.

3. Folosește servicii de stocare în cloud

Atunci când vrei să ții totul sub control de la distanță, trebuie să folosești instrumente de colaborare online. Gestionarea documentelor în cloud reprezintă o soluție simplă și comodă pentru a împărtăși și accesa documentele referitoare la business în mod centralizat. Google Drive, Dropbox sau OneDrive sunt exemple de soluții de stocare în cloud unde poți lucra eficient cu toți angajații și beneficia de acces la informații actualizate în timp real.

4. Stabilește obiective clare

Creează și menține un plan strategic pentru afacerea ta, plan care să includă obiective pe termen lung și scurt, precum și strategii de acțiune pentru atingerea acestora. Gestionarea companiei de la distanță oferă mai multă flexibilitate atât pentru tine, cât și pentru angajații tăi. Acest lucru poate duce la o mai bună echilibrare între viața personală și cea profesională, ceea ce poate îmbunătăți satisfacția și productivitatea angajaților care știu clar în orice moment ce au de făcut.

5. Monitorizează performanța

Stabilirea obiectivelor este întotdeauna utilă și se leagă de urmărirea performanței angajaților și, implicit, a întregii organizații. Însă, nu te grăbi să monitorizezi orele de program, ci analizează munca, rezultatele, ceea ce fac oamenii în general. Utilizează instrumente de monitorizare a performanței, cum ar fi Google Analytics sau alți indicatori relevanți, ca să poți evalua succesul afacerii și să poți identifica zonele unde sunt necesare îmbunătățiri.

6. Atribuie angajaților sarcini specifice

Delegarea responsabilităților este tot o modalitate de a gestiona businessul de la distanță. Identifică persoane de încredere, serioase și muncitoare în cadrul echipei tale și atribuie-le sarcini specifice. Asigură-te că angajații respectivi au autoritatea și resursele necesare pentru a lua decizii, mai ales în absența ta.

7. Oferă constant feedback și sprijin

Chiar dacă ești la distanță, ai grijă să menții o cultură organizațională puternică și să fii un exemplu pentru angajați în ceea ce privește valorile și comportamentul dorit. Asigură-te că oferi feedback constructiv și sprijin echipei tale în mod constant pentru a le menține motivația și a-i ajuta să se dezvolte profesional.

Gestionarea unei afaceri de la distanță îți oferă o perspectivă mai largă și îți permite să te adaptezi mai bine la cerințele pieței. În principiu, un astfel de business poate fi scalat mai ușor și este mai puțin susceptibil să fie afectat de situații neprevăzute. Însă, este importantă adoptarea și adaptarea la noile tehnologii pentru a putea îmbunătăți eficiența și competitivitatea companiei în ansamblu. (P)