Cum poți să fii un atlet de anduranță mai bun dacă ai un psihic puternic

Înainte de a traversa singur oceanul Atlantic și de a alerga cel mai greu ultramaraton din lume, Gavan Hennigan a trebuit să devină puternic din punct de vedere psihic. Iată cum a reușit.

Gavan Hennigan e un aventurier care a avut reușite impresionante la viața lui. El a traversat solo oceanul Atlantic și a alergat două dintre cele mai grele și lungi ultramaratoane din lume. Ai putea crede că Hennigan s-a născut să facă asta. Însă povestea lui nu e chiar ceea ce pare la prima vedere.
S-a apucat de alcool și droguri în adolescență și, în cele din urmă, a renunțat și la școală. Însă viața lui a luat-o complet pe arătură după o doză aproape fatală de droguri și după o tentativă eșuată de sinucidere. Pentru că mai jos de atât nu se putea duce, înainte ca stilul său de viață să îl omoare, Hennigan a decis să schimbe complet macazul.
Azi are 36 de ani și reușește să îi inspire pe aventurierii din toată lumea. El e însă și ambasador al Jigsaw, o organizație irlandeză care îi ajută pe tineri să își păstreze sau să își recapete sănătatea mentală. Iată sfaturile lui Hennigan pentru a fi antrenat psihic astfel încât să faci față sporturilor de anduranță.

1. Construiește-ți rezistența

”Faptul că am vâslit în jurul coastei irlandeze a fost bine, dar nu a semănat cu nimic din traversarea oceanului Atlantic. Sunt niște aventuri pentru care nici un nivel de pregătire nu e suficient. Așa că pentru perioadele foarte lungi în care ești într-o aventură, mentalul e singurul pe care te poți baza.”

2. Nu nega cine ești cu adevărat

”Când îți împingi limitele la extrem în zone periculoase, trebuie să ai mintea limpede. Când aveam 20 de ani, mintea mea era vraiște și aveam o mulțime de probleme cu tata, care era alcoolic și nu a fost alături de mine când eram tânăr, apoi mai era faptul că mi-era greu să accept că sunt gay și alte lucruri pe care le țineam ascunse. În cele din urmă am mers la dezalcoolizare și acesta a fost începutul vindecării mele emoționale.”

3. Acceptă condițiile din jurul tău

”Să accepți condițiile din mediul înconjurător e foarte important. Când oamenii m-au întrebat cât voi vâsli pe Atlantic, le-am spus că pot fi între 40 și 100 de zile. Era în afara puterii mele de control să prezic așa ceva, doar oceanul și vremea pot să dicteze calea într-o astfel de aventură.”

4. Nu e nici o rușine să ceri ajutorul

”În timp ce mă pregăteam pentru provocarea cu vâslitul, am fost norocos să am sponsori din Irlanda care m-au ajutat enorm. Prietenii mei s-au ocupat de social media; sora mea m-a ajutat să las în ordine lucrurile acasă; un prieten care e navigator m-a ajutat să înțeleg câteva lucruri despre navigație; iar întreaga familie m-a așteptat la finish. Doar știind că ei vor fi acolo m-a impulsionat și mai mult.”

5. Dacă ceva merge prost, nu intra în panică

”În orice situație stresantă, să rămâi calm e răspunsul. Mintea ta e instrumentul suprem.”

6. Nu te îngrijora dacă nu ești expert la ceva

”Nu aveam nici un fel de experiență în materie de vâslit până în urmă cu trei ani și chiar și atunci am învățat să fac asta în mod natural. Tehnica mea era departe de a fi perfectă, dar am ajuns unde aveam nevoie, cu gândire pozitivă și mult ajutor pe parcurs. Singurul motiv pentru care am decis să traversez Atlanticul e pentru că am citit o carte care se numea ”Sare, transpirație, lacrimi: bărbații care au vâslit pe ocean” de Adam Rackley, o poveste despre autor care vâslește pe Atlantic alături de prietenul său. Așa mi-a venit ideea. Sunt un romantic.”

12. Nu renunța niciodată

”Chiar și-n comunitatea de oameni care vâslesc pe ocean, cei care fac asta singuri sunt considerați nebuni. E prea greu ca să fii singur acolo și să te bazezi numai pe propriile puteri. Însă nu ar trebui să lași pe nimeni să te oprească din a-ți urmări visurile. Sunt foarte competitiv și determinat.” (sursa:redbull.com)

The post Cum poți să fii un atlet de anduranță mai bun dacă ai un psihic puternic appeared first on Tot Ceea Ce Este.

Articolul Cum poți să fii un atlet de anduranță mai bun dacă ai un psihic puternic apare prima dată în Expert Medical.