Dum. dec. 8th, 2024

Modul in care cei mai multi utilizatori folosesc internetul ar trebui sa ii determine pe toti cei care au un website sa investeasca in SEO. Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare este importanta atat timp cat oricine are ceva de cautat pe internet, fie ca este vorba de recomandari pentru restaurante sau furnizori de aplicatii B2B, face acest lucru cu ajutorul motoarelor de cautare.

De ce ai nevoie de optimizare SEO?

Cresti reputatia brandului/afacerii

Cu toate ca brandingul intra in mod obisnuit in strategia de marketing traditional, iar SEO se incadreaza in categoria digitala, cele doua presupun pasi asemanatori. Construirea unui brand inseamna atat ceea ce oferi, cat si ce spun altii despre tine.

Atragi mai mult trafic

Un site optimizat SEO atrage mai multi vizitatori pe platforma. Obiectivul optimizarii SEO este acela de imbunatati locul pe care un website il ocupa in rezultatele cautarilor. Dar, dincolo de acest lucru, scopul de ocupa o pozitie buna este pentru a atrage mai mult trafic si in mod ideal, de a converti acel trafic in clienti.

SEO nu necesita sa platesti pentru spatiul publicitar

Unul dintre cele mai mari avantaje ale optimizarii SEO este acela ca nu implica plata pentru spatiul publicitar. Sa facem o comparatie cu modul in care se desfasoara o campanie publicitara tranditionala. Stabilesti canalele pe care iti doresti sa fie promovat brandul tau, TV, radio, ziare sau reviste, apoi platesti celor care detin aceste canale media sumele de bani pentru plasarea reclamei.  Vei plati ca reclama sa ruleze o anumita perioada de timp sau pentru aparitii in presa. Imediat ce perioada se incheie, reclama se opreste si din acel moment va inceta sa mai generze rezultate pentru afacerea ta. Acum, gandeste-te la numeroasele pagini ale unui website care apar in rezultatele cautaorilor. Un website care apare in rezultatele organice, de regula imediat sub link-urile sponsorizate, nu plateste nimic pentru acele pozitii si are toate sansele sa atraga un numar semnificativ de vizitatori.

Este usor de masurat

Unul dintre cele mai mari avantaje ale optimizarii SEO este ca poate fi masurat fiecare aspect al rezultatelor. Spre deosebire de metodele traditionale, care de cele mai multe ori se bazeaza pe o corelatie intre campania publicitara si volumul vanzarilor generate, este mult mai simplu in acest caz sa vezi modul in care se amortizeaza investitia in serviciile SEO pe care le-ai achizitonat.

Poti sa folosesti unelte precum Google Analytics pentru a monitoriza traficul, sursele din care provine traficul, conversiile, si orice alte masuratori care sunt imporate si conteaza pentru afacerea ta si pentru a planifica pasii urmatori.

In acest fel, vei putea evalua cu precizie ce functioneaza si ce nu si poti avea astfel siguranta ca ai alocat bugetul de marketing pentru acele strategii care au cel mai mare impact asupra celor mai importante obiective pentru afacerea ta.